vrijdag 28 september 2012

2-0 zege en 23 break tegen peter

Vandaag voor het eerst tegen Peter gespeeld. Ik had er al twee uur training opzitten toen hij de speelzaal binnenkwam. Voor mij kwam het goed uit om twee frames na een trainingsmiddag te spelen. Voor Peter was het natuurlijk onwennig spelen en dat bleek ook in het eerste frame. Hij gaf halverwege op nadat hij de zwarte voor de pocket totaal had gemist. Peter wilde eerst vijf minuten trainen om daarna nog een frame te spelen.
Het viel me op dat hij goede safety's speelt maar ook dat hij mentaal niet de sterkte is. Snooker is een sport die een aanslag doet op je mentale weerbaarheid. Je moet veel incasseren omdat er nogal eens iets mis gaat. Vrijwel iedereen heeft dan last van frustraties. Degene die de misser kan verwerken is in staat tot goed snookerspel.
Verder moesten we allebei aan elkaar wennen omdat we nog nooit tegen elkaar hadden gespeeld. Voor mij ging het beter dan in het eerste frame. met een break van 23 nam ik een ruime voorsprong. Peter gooide er een break van 13 tegenaan maar keek toch aan het eind tegen een paar snookers aan.
Leuk om tegen hem te spelen. Hij neemt het spel serieus net zoals ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten