dinsdag 18 september 2012

nuttige training (veel potten)

Vandaag een nuttige training gehad. Ik wilde veel potten en gooide alle ballen op tafel. De kleuren op hun plaats en de rode ballen willekeurig verspreid. Deze oefening spelen op tijd. Kijken in hoeveel minuten je de tafel kan leegspelen op de reguliere manier (rode, kleur etc). Niet haastig spelen want je moet alles in acht blijven nemen zoals instappen, visualiseren etc.
Ik merkte dat de eerste oefening onwennig was, maar op deze manier kon ik ook weer aan de tafel in Piccadilly wennen. Ik heb de oefening vier keer gedaan en steeds in minder tijd. Dus de ballen gingen steeds beter in de pockets. Met overhouden natuurlijk want je moet zoveel mogelijk op de normale wijze proberen te potten. Je kunt ook het aantal fouten tellen bij het leegspelen maar deze keer koos ik voor de tijd.
De volgende keer ga ik de foutieve ballen tellen per leeggespeelde tafel. Tot slot heb ik nog een frame gespeeld waarbij ik beide spelers vertolkte. Heel nauwkeurig en serieus. Je ziet dat je dan dezelfde situaties tegenkomt als in de eerste oefening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten