vrijdag 14 september 2012

twee frames winst tegen hilbrand

Na slechts een paar dagen trainen volgde vanmiddag de eerste krachtproef: vijf frames tegen Hilbrand. Ik wilde niet met een handicap spelen. Zoals zo vaak was Hilbrand druk in de weer met zijn materiaal. Nu had hij een nieuwe pommerans, die ingespeeld moest worden en op een gegeven moment speelde hij zelfs met twee keu's. Ik moet er niet aan denken om zoveel materiaal te hebben. Het zou ten koste gaan van mijn zelfvertrouwen. Niet mijn keu is bepalend maar mijn eigen techniek en spel.
Ik zal ook nooit tafels of pockets de schuld geven van mijn missers. Veel anderen doen dat wel om hun eigen falen te verhullen. Hilbrand mocht ik geen kansen geven omdat hij heel gemakkelijk een break kan maken. Dat lukte me de eerste drie frames wel. Ik kwam zelfs met 2-1 in frames voor, maar daarna kon ik het mentaal niet meer zo goed opbrengen om ook de safety's perfect te spelen. Het spelen van goede safety's vergt net zoveel concentratie en inspanning als het maken van punten.
Hilbrand merkte terecht op dat ik de laatste twee frames veel sneller speelde dan daarvoor. Dat had hij goed gezien. Ik was al blij dat ik twee frames van hem had gewonnen en spande me mentaal niet goed genoeg in om dat door te zetten. Zo zie je maar weer: snooker is een concentratiesport. mentaal sterk zijn is superbelangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten